Pohádkově dobrý dort

🍓 LÉTO, čas kdy začínají vylézat už fotofobní studenti ze svých děr. Naštěstí se už také blížím východu z té své. Konec června mi vdechl letní pohodovou náladu a tak jsem se pustila bez výčitek do pečení. 👑 Jestli chcete být královnou srdcí všech svých milovaných mlsných jazýčků, vyzkoušejte se mnou dnešní jahodový dort. 🍴



Na korpus budeme potřebovat:
  • 200-300 g sušenek (já použila 2 balení vanilkových rodinných BeBe)
  • 1 lžíce másla
  • 1 lžíce arašídového másla
  • 2 lžíce kakaa
  • 1/3 nastrouhané tabulky hořké čokolády
  • několik lžic mléka
Na krém:
  • 1 tučný tvaroh
  • 1 smetana ke šlehání
  • 1 ztužovač šlehačky
  • 1 mascarpone (Philadelphia)
  • 2 lžíce vanilkového moučkového cukru (stačí k moučkovému cukru přidat vanilkový lusk)
+ jahody a hořká čokoláda finální dozdobení

POSTUP:
Rozdrtíme sušenky co nejjemněji a smícháme je s kakaem a nastrouhanou čokoládou. Do směsi přidáme arašídové máslo, zalijeme ho trochou rozpuštěného běžného másla a 3 lžícemi mléka. Vše zamícháme a podle potřeby dodáváme po troškách mléko. Těsto by mělo mít optimálně tužší ovšem stále trochu sypkou konzistenci (jako mokrý písek). Poznáte to tak, že prsty ze stále ještě sypké hmoty bez větších obtíží dokážete vytvarovat kuličku. 

Hotovou hmotou naplníme souvisle dno dortové formy. Vrstvu pečlivě upěchujeme a vyrovnáme. Boky dortové formy poklademe polovinami jahod přibližně stejné velikosti.

Ve větší míse vyšleháme šlehačku se ztužovačem, smícháme s tvarohem, mascarpone a osladíme moučkovým cukrem. Krémem naplníme dort, poklademe ho jahodami a na závěr polijeme rozehřátou hořkou čokoládou. Celé dílo před podáváním necháme uležet nejméně 3 hodiny v lednici. Přeji dobrou chuť!




Místo těžkotonážních učebnic posedávám s romantickou knihou s kýčovitým přebalem. Kafe piji po dlouhé době jen, když mám na něj chuť. V pátek se mi konečně podařilo usnout dřív než po půl hodině přemýšlení... Po předposlední zkoušce si vychutnávám ten krásný luxus - dělat, co se mi aktuálně zachce! Jen škoda, že fyzička a zadek se vytratili někde mezi 5.zkouškou a 6. čokoládou. Nezbývá než se zaměstnat taky jinak, než pečením těchto dobrot... Jenže tvořit jídlo je pro mne ta nejkrásnější terapie. Máte to tak také?☕️

Co si myslíte o mém jahodovém dortu?
Jak si představujete/prožíváte svůj ideální volný den?

Určitě mi dejte vědět do komentářů a nezapomeňte na Giveaway!
Mějte se krásně, Š 💙

7 komentářů:

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: