Křupavé vegetariánské karbanátky

 Tak už je to tady a svátek má Oskar!

     První srpnový den přišel náhle a nemilosrdně a povinnosti nás studentů jsou čím dál, tím blíž. Pamatuju si, že ještě před rokem mě ze všeho nejvíc vytáčely fráze jako: "Už se to krátí, co? Toto ale uteklo a najednou je léto přič. Těšíš se do školy?!" Takhle mě naštěstí už nikdo neprudí a nad plakáty "škola volá" oznamující výprodeje vodovek a modelíny se už jen zasměju. Naštěstí se letos nechystám do školy hned prvního září. A jestli Vy ano, hoďte se marod a odjeďte k vodě. První týden se ve škole stejně nic zajímavého nikdy nestalo. Svoje šedé buňky mozkové nechám odpočívat až do 1. října, kdy začíná můj první zimní semestr! A už se na vysokou opravdu těším. Budu studovat to, co chci (Molekulární biologii a biochemii), a svoji nejdražší polovičku si beru s sebou. <3 Jediné, čeho se bojím, je "nová" kuchyně... :D
      To, že jdu na vysokou neznamená, že budu jíst a dávat sem jen jídla ala rýže posypaná tvrdým eidamem s kečupem. Upřímně... S krupičnou kaší a rajskou to bylo moje nejoblíbenější jídlo. Dobře, bylo mi 5. Ale i teď na to mám celkem chuť.

#Studentská jídla

       Spíš než klesnout až k nejjednoduššímu, ohřívat si instantní polévky a okrajovat plíseň z chleba jsem si naplánovala vařit ekonomicky a levně. Neplýtvat, zařadit do jídelníčku sezónní suroviny za menší peníze a u každého receptu si poznamenat cenu. Doufám, že tuhle novinku taky oceníte. :) Dnešní recept bude tedy prvním v řadě, který doplním ještě o celkovou cenu. Díky tomu, že mám zeleninu vlastní, započítala jsem pouze suroviny potřebné na dvě porce tofu karbanátků. A kolik to dělá? Přibližný ceník jsem připsala přímo pod recept. :) Se dvěma lžícemi mouky a špetkou kari se ale počítá dost špatně. Omluvte prosím některé nesrovnalosti a napište mi do komentářů, pokud objevíte chybku. Děkuji. :)

      Ještě jedna novinka. Na srpen jsem si sehnala brigádu, ze které mám opravdu ohromnou radost. Budu servírkou ve své oblíbené kavárně! Snad se tam něčemu přiučím a budu umět udělat to správné café laté. O:) Držte mi palečky!

Z mého Instagramu

Křupavé vegetariánské karbanátky

     S tofu se dají dělat psí kousky a tohle je další příklad receptu, kde byste to obyčejné mdlé tofu možná ani nepoznali. Vyzkoušela jsem mnoho druhů, od bazalkového až po to uzené, a stejně se nejraději vracím k tofu natural. Můžete ho totiž okořenit podle sebe a žádná cizí příchuť Vám oběd nepokazí.

     Karbanátky z tofu mám ráda s pečenou zeleninou. Také Vám to ušetří čas, energie a nádobí. Vše je upečeno na jednom plechu za 25 minut a můžete se pustit do oběda. :) Zdravé, rychlé a chutné!


Na karbanátky pro 2 budeme potřebovat:
  • 1 kostku tofu natural (asi 200 g)
  • 2 lžíce hladké mouky
  • 1 vejce (střední velikost)
  • 3 hrsti čerstvých bylinek (petrželky, pažitky, medvědího česneku)
  • 1/4 lžičky soli
  • 1 lžička sojové omáčky
  • 2 lžíce strouhanky
  • 1 lžíce ořechového oleje (je vhodný na pečení)
+ zelenina (cuketa, rajčata, salát)
+ jogurtový dresing (jogurt + česnek)


  1. Tofu si nakrájíme na malé kostky, dáme do misky a vidličkou rozdrtíme. Nebo rozmixujte v mixéru. Přidáme sůl, mouku, vejce, bylinky a sojovou omáčku a vypracujeme vidličkou těsto. 
  2. Na talíř si vysypeme trochu strouhanky, z těsta vytvoříme kuličky, které obalujeme ve strouhance. Pokládáme na plech s pečícím papírem. Placku o výšce cca 1-2 cm vytvoříme prsty až na plechu. Přidáme také přílohu: směs zeleniny. Cuketu jsem si nakrájela na kolečka, osolila, opepřila a posypala trochou kari. Můžete přidat i kolečka chilli. Rajčata jsem překrojila na půl a také osolila a opepřila. 
  3. Vše dáme do trouby vyhřáté na 200 °C péct přibližně 25 minut. Dresing na salát připravíte jednoduše z bílého jogurtu a jemně nakrájeného česneku. Přeji dobrou chuť. :)
CENA: 19,90 (přibližná cena tofu) + 0,50 (hladká mouka) + 2,5 (vejce) + 0,50 (sojová omáčka) + 0,50 (strouhanka) + 5 (olej z vlašských ořechů) + 8 (jogurt) = 36,90 Kč + další výdaje na zeleninu (my máme vlastní), pečicí papír a energie 




A jak máte nejradši tofu, Vy? :) Taky se snažíte ušetřit?
Jak vypadá Váš běžný studentský jídelníček v semestru vs. o zkouškovém?

Děkuji za přečtení článku a doufám, že se bude recept hodit. ♥

Follow on Bloglovin

17 komentářů:

  1. Ahoj, především gratuluji k tomu, že jsi se dostala na obor, na který jsi chtěla :-) Také jsem si přítele "vzala s sebou" na vošku a i když to občas leze na mozek jak jsme pořád spolu (:D), tak aspoň nemusíme řešit ten skok, že už bychom na sebe neměli najednou tolik času jako na střední.... A zároveň je fajn, že se máme s kým bavit, protože ti lidé se na vejškách moc do těsných kolektivů nehrnou :-) Podle toho co píšeš soudím, že budete spolu na bytě? My bydlíme každý zvlášť a jelikož studujeme ve stejném městě jako bydlíme, tak normálně každý u rodičů. Alespoň já tedy v uvozovkách, jsem docela samostatná a od rodičů už se nenechávám rozmazlovat :D Co se tedy ale týká jídla, jde studenská strava docela mimo mě. Levnými recepty se ale určitě nechám inspirovat, protože šetření se hodí vždycky, nejen studentům :-) Zeleninu ze zahrady máme taky a rozdíl to je neskutečný <3 měj se hezky :-))) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přítel je o dva a půl roku starší, takže to nebylo vždycky lehké. První rok jsme spolu byli co nejvíc to šlo, ale teď byl 3 roky už v Praze a já se pořád jen těšila, kdy už budu moct jít za ním. Teď když to je už konečně tady jsem šťastná jak blecha, ale zároveň se bojím, že si polezem na nervy. :D Doufám, že spolu budem vycházet stejně jak dřív a bavit se spolu jako vy! :) Plánujeme s kamarády jít do bytu, ale bůh ví, jak to dopadne. Ty jsi na jakém oboru? :) Bydlet u rodičů má nepopiratelné výhody. Podle mě to má ale nejlepší kamarádka - bydlí u babičky, takže jí vyvařuje a nemusí ani hnout prstem. :D :) Moc děkuju za krásný komentář! :) Taky se měj krásně :)).

      Vymazat
    2. Ty jo, tak to jste spolu už dlouho :-) My spolu právě chodili do třídy už na střední, ale dohromady jsme se dali až ve čtvrťáku a teďka jdeme do druháku na vošce. Zůstali jsme v oboru, na dopravce (v Praze). I když jsem to nikdy studovat nechtěla :D Mým snem je od malička peďák, ale nějak jsem to v patnácti minula , takže si teďka budu současně se školou dělat roční akreditační kurz, abych mohla dělat aspoň vychovatelku (popř. být ve školce). Jinak na bydlení u rodičů si nestěžuji, máme dvougenerační domek, ale už tu jsme rodina jen jedna (dříve tu byli ještě prarodiče), takže mám víceméně možnost mít vlastní patro (byt). Takže kdo ví, jestli se vůbec někdy budu stěhovat pryč :D .... Měj se hezky a držím palce, ať s přítelem zvládnete další etapu co nejlépe :-))

      Vymazat
    3. Tojo, má se mnou výdrž! (vtípek. já jsem anděl.) :D Děkuji mockrát! :) Ať Vám to spolu klape a všechno ti vyjde! :) Nikdy není pozdě... Moje teta (42) nedávno z hospodářky na gymplu přešla na vychovatelku a nemůže si to vynachválit. S malými dětmi musí být práce snová! :) Určitě to aspoň zkus. :) :) Přeju hodně štěstí! :)

      Vymazat
    4. Děkuju moc! :-)) Vám obšma přeji totéž ;-)

      Vymazat
  2. Ten nápad s cenou je super! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. mňam vyzerá to super a milujem cuketu! :)
    giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě! Cuketu zbožňuji zapečenou, orestovanou, plněnou a nebo z ní děláme i buchtu. Je to úžasná sezónní věc. :) Máš krásný blog! :)

      Vymazat
    2. jj, na akýkoľvek spôsob je úžasná, najradšej mám grilovanú :D

      Vymazat
    3. Och! Ještě že jsem už po večeři! :) :D

      Vymazat
  4. Já mám tyhle tipy na zdravé mňamky hrozně moc ráda! Děkuji za něj, určitě vyzkouším ;).
    CHIC Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně nemáš zač, to já děkuji za krásný komentář. :) Snad se ti tu bude líbit víc receptů :)! Hezký den. :)

      Vymazat
  5. Vyzerá to super ale ja som ešte stále neprišla na chuť cukete, hoci mamka sa snaží vždy nejak zaexperimentovať aby mi to chutilo :D Ale aspoň jej to vyšlo s baklažánom:D
    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na ní zvyklá od mala, tak mi to už ani nepřijde, ale chápu. Třeba se to časem změní a mamka najde ten správný recept! :) :D Já jsem taky do nedávna nejedla cibuli a teď s ní docela často vařím. :) Děkuji za pozvání! :)

      Vymazat
  6. Vypadá to super :) tohle si musím uložit, abych to měla, až budu v Brně :D

    OdpovědětVymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: