Domácí karamel




(Na dvě sklenice)
Budeme potřebovat:

  • 1 šálek bílého cukru krupice
  • 1/2 šálku kvalitní šlehačky
  • 6 lžic másla
Postup:
       Na mírném plameni postupně necháme cukr rozpouštět (né úplně z prudka a za stálého míchání). Když je všechen cukr rozpuštěn a má jantarovou barvu, opatrně přidáváme máslo. Tento krok je velice riskantní a tak se chraňte vším, co je po ruce! Horký karamel vás může těžce popálit. Míchejte a míchejte... Po pár minutách, kdy to vypadá zdárně a cukr s máslem se spojí, odstavte z plotýnky a vmíchejte smetanu. 
      Poté co hmota vychladne naplňte jí sklenice. Domácí karamel skladujte v lednici. Zatím sama nevím, jak dlouho vydrží, ale odhaduji to na cca 14 dní ( dám vědět). 



      Co s domácím karamelem? Mě osobně nejvíc chutná na lívanečcích a domácí ovocné zmrzlině se šlehačkou O:). Připomíná mi uvařené kondenzované mléko, které jsme s babičkou používaly do krému na medovník. Snad by se dal použít i na některou buchtu jako krém. Podle fotek vám bude hned jasné, že ještě více jsem si pohrála s etiketkami. Jí se hlavně očima! :)


 Co říkáte na domácí karamel? 
Dobrou chuť.
Vaše Corculum♥

6 komentářů:

  1. To vypadá roztomile :) Karamel zbožňuji, hned bych jednu sklenici ukradla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :))) ...ráda bych ti ji poslala. :/ Máme ho hodně. :D

      Vymazat
  2. Děsí mě ta doba spotřeby - dva týdny? Vždyť máš plnou sklenici karamelu :D A celkem kalorická bomba, takže? Jak to mám sakra sníst za dva týdny? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš to rozdat. :D Skvěle se to hodí jako dárek o Vánocích!:) Ale podle mě to vydrží déle... :)

      Vymazat
  3. Ha, to bude něco podobného jako tohle? - http://today-was-fairytale.blogspot.cz/2013/10/homemade-karamel.html
    Takové dobrůtky můžu :)) ♥
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No toto! :D My to dělali podle stánek http://delamesitosami.cz/2012/11/24/domaci-karamel/ :) narazily jsme na ten samý recept :) :/ promin, neopisovala jsem. :/ :D :/

      Vymazat

Mnohokrát děkuji za každý Váš komentář. ♥ Mějte se krásně!

Follow

❤️ Čtenáři blogu: